7 راه برای گرفتن نتایج عالی از بازاریابی

نوشته : Juan Israel Ortiz 

در اینجا چیزی است که بسیاری از کارآفرینان باید بدانند: وقتی صحبت از بازاریابی به میان میاید : ما چیزی مثل نتایج تضمین شده  وجود ندارد.

عوامل متعددی در مورد کمپین بازاریابی شما وجود دارد که هیچکس نمی تواند کنترل کند. در میان آنها می توان از رفتار کلی بازار، قیمت رقابتی، تقاضا برای پیشنهادات مشابه شما، رویدادهای جاری و … نام برد.

بنظر میآید تضمین نتایج abc برای میزان سرمایه گذاری xyz توسط یک آزانس بازاریابیو یا یک فرد که مسئولیت بازاریابی شما را بر عهده دارد کار درست و پسندیده ای نیست.. اما این بدان معنا نیست که راه های زیادی برای به حداکثر رساندن  نتایج با توجه به بودجه بازاریابی شما (با توجه به شرایط) وجود ندارد.

در اینجا هفت راه ارایه می شود که با استفاده از آنها می توانید بازاریابی خودتان را بهبود ببخشیدبدون توجه به اینکه ما در رکود اقتصادی یا دوره ای پررونق هستیم.

بازاریابی را با شبکه سازی اشتباه نگیرید

اگر کسب و کارتان را بازاریابی می کنید، باید تفاوت بین اتصال و برقراری ارتباط با جامعه و به اشتراک گذاری / تبلیغ کسب و کار خود را درک کنید.

فورا برای فروش به سمت رسانه های اجتماعی یا رویدادهای شبکه مراجعه نکنید. مردم این مطلب را که شما در شبکه های اجتماعی مستقیما به آنها می فروشید را  دوست ندارند. در عوض، آنها دوست دارند شما در مورد مواردی به آنها توصیه کنید چو آنها به شما اعتماد دارند. پس مستقیما سر فروش نروید

زمان برای تبلیغ و اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی و رویدادهای شبکه ای زیاد است. اما شما باید ابتدا یک رابطه برقرار کنید. به این ترتیب، مخاطبان شما احساس نمی کنند که شما به آنها فروش می دهید، بلکه  آنها مشاوره می گیرند. از آنجا که آنها به شما اعتماد دارند.

بازار موثر

من خیلی به آزمایش A / B اعتقاد دارم. این بهترین راه انجام کمپین های بازاریابی و هدر ندادن بودجه شما است.

شما نمیخواهید پولتان را با بازاریابی گروهی که بازار شما برایشان جذاب نیست، هدر دهید. به همین دلیل ضروری است که شما دائما حروف، آگهی ها و ایمیل هایتان را امتحان کنید تا ببینند که توجه بازار به چیست و چه چیزی آنها را برای خرید تشویق و متقاعد میکند.

 

هر چی که کار نمی کند دور بیاندازید

 

هنگامی که شما شروع به آزمایش برای  بازاریابی خود می کنید، می دانید چه چیزی باید نگه دارید و چه چیزی را رها کنید.شما لازم نیست که در همه جا حضور داشته باشید. شما باید جایی که بازار شما از شما می خواهد باشد.

زمانیکه مردم پاسخ نمی دهند وقت خود را در فیس بوک تلف نکنید. ارسال نامه ها را اگر هیچ فروش از آنها وجود نداشته باشد متوقف کنید. و لطفا، دو میلیون دلار را در یک نقطه تلویزیون که هیچ بازگشت سرمایه ای ندارد، هدر ندهید.

بازاریابی از داخل به خارج (inbound) در مقابل بازاریابی از خارج به داخل(outbound)

من معتقدم هر دو بازاریابی داخلی و خارجی جایی دارند و برای هر کسب و کار مفیدند. اما در روند بازاریابی هر کدام جای مخصوص خود را دارند.

بر بازاریابی خارجی را  باید زمانی که تازه شروع  کرده اید تمرکز داشته باشید. شما نیاز دارید که به مردم خود را بشناسانید و اعلام کنید که شما برای کمک به آنها آماده اید. بنابراین، باید ایمیل ها  ارسال کنید، تماس های تلفنی برقرار کنید و اولین گام برای برقراری ارتباط با بازار باشد.

هنگامی که یک شهرت را برای کسب و کار خود کسب کرده اید، بازاریابی داخلی شروع میشود. از آنجا که مردم به دنبال شما خواهند بود. آنها به وب سایت شما، وبلاگ شما و کانال های رسانه های اجتماعی نگاه خواهند کرد.

بنابراین، هر دو استراتژی بازاریابی را نادیده نگیرید. فقط آنها را با توجه به سطح رشد کسب و کارتان درست کنید. بازاریابی خارجی هنگامی که شما به دنبال اثبات خود و بازاریابی داخلی زمانی که شما دارای یک نام تاسیس شده در بازار هستید.

 

تماس تلفنی به عنوان یک تاکتیک بازاریابی

اکثر مردم از تماس های سرد می ترسند صادقانه، به اعتقاد من “وحشت” یک اصطلاح مناسب تر است.

به همین دلیل بسیاری از این تاکتیک را از استراتژی بازاریابی خود حذف می کنند. اما من فکر می کنم که تماس سرد، یک تاکتیک بازاریابی مانند بقیه تکنیک هاست.

شما باید اولین اتصال را ایجاد کنید. و اگر بازار به سمت  شما نمی آید، شما به سمت آن بروید.

تماس سرد به این بدی که مردم درباره اش صحبت می کنند نیست.

همه چیزهایی که نیاز دارید یک برگه فروش  خوب و پوست ضخیم است (برای مقابله با رد شدن). و بعد از چند بار این کار را انجام می دهیددر نزدیک شدن به سوژه ها و تبدیل آنها به مشتری احساس راحتی می کنید.

استخدام حرفه ای

شما می توانید هر کمپین بازاریابی را به سه دسته تقسیم کنید: استراتژی، محتوا و طراحی.

اگر شما تجربه در برنامه ریزی بازاریابی، طراحی وب سایت و تبلیغ و نوشتن مطالب دارید، با قدرت ادامه بدهید. اگر چه من توصیه می کنم از یک حرفه ای در مورد هر یک از این موارد کمک بگیرید و با خیال را حت ادامه بدهید.

اما اگر شما در حال بازاریابی کسب و کار خود هستید و هیچ برنامه ریزی، نوشتن یا طراحی تجربه قبلی ندارید، بهترین کاری است که حرفه ای ها را برای هر کار استخدام کنید. آنها می دانند که چه کاری باید انجام دهند تا محصول شما را در جذاب ترین راه ممکن به بازار ارائه دهند.

برنامه ریزی بازاریابی خود را

ممکن است انتظار داشته باشید که این شماره شماره یک باشد. اما من می خواستم اطمینان حاصل کنم که قبل از اینکه به مدیریت زمان دست یابید، چیزهایی را می فهمید.

اما حالا که جزئیات کوچک توضیح دادیم، در اینجا یک الگو برای توسعه برنامه بازاریابی هفتگی ارایه می کنیم ::

  • دوشنبه ها: تحقیق بازار برای پیدا کردن اهداف
  • سه شنبه: بررسی چشم انداز
  • چهارشنبه: بازاریابی محتوا
  • پنج شنبه ها: اتوماسیون
  • جمعه ها: به روز رسانی وب سایت
  • هر روز: شبکه سازی در توییتر و LinkedIn و بقیه شبکه های اجتماعی

اطمینان حاصل کنید که در هر روز کاری(حداقل) یک ساعت را برای بازاریابی خود جدا کنید. شما هر روز یک کار بازاریابی انجام دهید. همچنین، حداقل برای نیم ساعت شبکه سازی( به صورت آنلاین یا به صورت شخصی) کنید.